Popular Languages
Rregullorja e Turqisë për të drejtat e pasagjerëve ajrorë
Rregulloret turke për të drejtat e pasagjerëve ajrorë
Udhëtoni drejt, nga ose brenda Turqisë? Atëherë ju mbuloheni nga Rregullorja Turke për të Drejtat e Pasagjerëve Ajrorë (SHY PASSENGER). Çfarë do të thotë kjo? Nëse fluturimi juaj anulohet, vonon ose ju refuzohet imbarkimi, kjo rregullore garanton që të kujdesen për ju dhe të arrini në destinacionin tuaj. Për disa anulime apo raste të refuzimit të imbarkimit, mund të keni të drejtë të kërkoni deri në 600€ kompensim në Lira Turke.
Cilat janë të drejtat e pasagjerëve ajrorë në Turqi?
Drejtoria e Përgjithshme e Aviacionit Civil në Turqi vendos rregullat që të gjitha linjat ajrore që operojnë në Turqi duhet t’i ndjekin, përfshirë edhe Rregulloren Turke për të Drejtat e Pasagjerëve Ajrorë (lexo më shumë për SHY PASSENGER).
Ashtu si rregulloret në shumë vende të tjera, edhe këto ligje vendosin standarde për trajtimin e pasagjerëve ajrorë. Ato sigurojnë që, nëse fluturimet nuk shkojnë sipas planit, linjat ajrore janë të detyruara të kujdesen për pasagjerët duke ofruar ushqim, pije dhe akomodim. Rregulloret përcaktojnë gjithashtu përgjegjësinë e kompanisë ajrore për të transportuar pasagjerët në destinacionin përfundimtar ose për të ofruar një rimbursim të plotë dhe të drejtë. Përveç kësaj, pasagjerët kanë të drejtë për kompensim në rast anulimi fluturimi ose refuzimi imbarkimi.
Të drejtat e pasagjerëve ajrorë në Turqi janë ndikuar ndjeshëm nga rregullorja EC 261 në Evropë, duke krijuar një standard të ngjashëm kompensimi dhe mbrojtjeje të fortë për pasagjerët.
Kompensimi për Fluturimet në Turqi
Kompensimi për fluturimet në Turqi, sipas Rregullores Turke për të Drejtat e Pasagjerëve Ajrorë, parashikon që pasagjerët mund të kenë të drejtë për deri në 600€ kompensim për anulime fluturimi dhe refuzim imbarkimi.
Ja ndarja e kompensimit që mund të përfitoni sipas rregulloreve turke:
- Fluturime të brendshme: €100 në Lira Turke
- Fluturime ndërkombëtare nën 1,500 km: €250 në Lira Turke
- Fluturime ndërkombëtare midis 1,500 km dhe 3,500 km: €400 në Lira Turke
- Fluturime ndërkombëtare mbi 3,500 km: €600 në Lira Turke
Fluturim i vonuar, i anuluar apo i ndërprerë ndryshe?
Kush mbulohet nga të drejtat e pasagjerëve ajrorë në Turqi?
Mbrojtja për pasagjerët në Turqi zbatohet për çdo udhëtar që niset nga një aeroport turk, si dhe për çdo pasagjer që mbërrin në një aeroport turk me një linjë ajrore turke.
- Linjë ajrore turke: Po
- Çdo linjë tjetër ajrore:
Po, nëse fluturimi niset nga një aeroport turk;
Jo, nëse fluturimi mbërrin në një aeroport turk.
Kombësia, mosha apo mënyra se si e keni blerë biletën nuk kanë rëndësi. Të drejtat e pasagjerëve turq zbatohen për të gjithë pasagjerët, me kusht që të keni një rezervim të konfirmuar dhe të keni respektuar rregullat e linjës ajrore, si paraqitja në aeroport dhe regjistrimi në kohë.
Cilat situata mbulohen nga të drejtat e pasagjerëve ajrorë në Turqi?
Të drejtat e pasagjerëve në Turqi zbatohen për të gjitha rastet e mëposhtme të ndërprerjes së fluturimit:
Anulimet e fluturimeve
Nëse linja juaj ajrore anulon fluturimin tuaj, rregulloret turke kërkojnë që t’ju ofrohet një fluturim alternativ drejt destinacionit tuaj (ose rimbursim nëse preferoni), të merrni ushqim, pije dhe akomodim për kohën e pritjes dhe kompensim deri në 600€ në Lira Turke, nëse anulimi ndodh më pak se 2 javë para nisjes.
Refuzimi i imbarkimit
Sipas të drejtave të pasagjerëve në Turqi, nëse një linjë ajrore parashikon të refuzojë imbarkimin për disa pasagjerë, ajo duhet fillimisht të kërkojë vullnetarë që heqin dorë nga vendi i tyre. Nëse askush nuk ofrohet, linja ajrore vendos vetë kush nuk do të lejohet të hipë. Nëse jeni ndër ata pasagjerë, kompania duhet t’ju ofrojë një fluturim alternativ (ose rimbursim të plotë), kujdes (si ushqim dhe akomodim) dhe kompensim deri në 600€ në Lira Turke.
Vonesat e fluturimeve
Ndryshe nga rregullorja evropiane EC 261, rregullorja turke nuk jep shprehimisht të drejtën për kompensim për vonesat e fluturimeve. Megjithatë, nëse fluturimi juaj turk vonon, mund të përdorni Kontrolluesin e Kompensimit — ne do t’ju informojmë nëse mund të kërkoni kompensim sipas ligjeve të tjera. Rregullorja turke parashikon që pasagjerët që përballen me vonesa të marrin kujdes gjatë pritjes dhe të kenë mundësinë të braktisin udhëtimin dhe të marrin një rimbursim të plotë nëse vonesa kalon 5 orë.
Cilat situata mbulohen nga të drejtat e pasagjerëve ajrorë në Turqi?
Të drejtat e pasagjerëve në Turqi zbatohen për të gjitha rastet e mëposhtme të ndërprerjes së fluturimit:
Anulimet e fluturimeve
Nëse linja juaj ajrore anulon fluturimin tuaj, rregulloret turke kërkojnë që t’ju ofrohet një fluturim alternativ drejt destinacionit tuaj (ose rimbursim nëse preferoni), të merrni ushqim, pije dhe akomodim për kohën e pritjes dhe kompensim deri në 600€ në Lira Turke, nëse anulimi ndodh më pak se 2 javë para nisjes.
Refuzimi i imbarkimit
Sipas të drejtave të pasagjerëve në Turqi, nëse një linjë ajrore parashikon të refuzojë imbarkimin për disa pasagjerë, ajo duhet fillimisht të kërkojë vullnetarë që heqin dorë nga vendi i tyre. Nëse askush nuk ofrohet, linja ajrore vendos vetë kush nuk do të lejohet të hipë. Nëse jeni ndër ata pasagjerë, kompania duhet t’ju ofrojë një fluturim alternativ (ose rimbursim të plotë), kujdes (si ushqim dhe akomodim) dhe kompensim deri në 600€ në Lira Turke.
Vonesat e fluturimeve
Ndryshe nga rregullorja evropiane EC 261, rregullorja turke nuk jep shprehimisht të drejtën për kompensim për fluturimet e vonuara. Megjithatë, nëse fluturimi juaj turk vonon, mund të përdorni Kontrolluesin e Kompensimit — ne do t’ju informojmë nëse mund të kërkoni kompensim sipas ligjeve të tjera. Rregullorja turke parashikon që pasagjerët që përballen me vonesa të marrin kujdes gjatë pritjes dhe të kenë mundësinë të braktisin udhëtimin dhe të marrin një rimbursim të plotë nëse vonesa kalon 5 orë.
Çfarë informacioni duhet të ofrojnë linjat ajrore?
Të drejtat e pasagjerëve ajrorë në Turqi përcaktojnë që linjat ajrore duhet të shfaqin tekstin e mëposhtëm, si në anglisht ashtu edhe në turqisht, pranë sportelit të check-in ose në portën e imbarkimit:
Ju lutemi kërkoni tekstin pranë sportelit të check-in ose portës së imbarkimit, i cili përmban të drejtat tuaja për shërbimin që do t’ju ofrohet në rast se imbarkimi ju mohohet, ose nëse fluturimi juaj anulohet ose vonohet të paktën dy orë.
Gjithashtu, nëse linja ajrore ju refuzon imbarkimin ose anulon fluturimin tuaj, ajo është e detyruar t’ju japë një njoftim me shkrim ku përfshihen informacionet për kompensimin dhe ndihmën që ju takon.
Çfarë kujdesi duhet të ofrojnë linjat ajrore sipas ligjit turk?
Nëse fluturimi juaj është anuluar, mbirezervuar ose vonuar, linja ajrore është e detyruar t’ju ofrojë kujdesin bazë deri sa udhëtimi juaj të realizohet. Ja çfarë duhet të merrni:
- Në çdo moment: Mundësi komunikimi (deri në 2 telefonata, fakse ose email-e)
- Mes 2-3 orësh: Pije të ngrohta dhe të ftohta
- Mes 3-5 orësh: Vakt (mëngjes ose drekë)
- Pas më shumë se 5 orësh: Pije shtesë, ushqime të lehta dhe vakt sipas kohës së ditës
Nëse do të vonoheni gjatë natës, linja ajrore duhet t’ju sigurojë akomodim dhe transport nëse është e nevojshme.
Është e rëndësishme të dini se këto të drejta zbatohen pas një kohe të caktuar vonese, bazuar në distancën e fluturimit tuaj:
- Fluturime brenda Turqisë dhe fluturime ndërkombëtare nën 1,500 km: Vonesë prej 2 orësh ose më shumë
- Fluturime ndërkombëtare midis 1,500 km dhe 3,500 km: Vonesë prej 3 orësh ose më shumë
- Fluturime ndërkombëtare mbi 3,500 km: Vonesë prej 4 orësh ose më shumë
A do të marr një fluturim zëvendësues apo rimbursim?
Po, në të gjitha rastet e anulimit të fluturimit ose refuzimit të imbarkimit, të drejtat e pasagjerëve ajrorë në Turqi përcaktojnë se ju keni të drejtë për një rimbursim ose një itinerar alternativ për të arritur në destinacionin tuaj.
Ligji përcakton këto tre opsione:
- Një fluturim zëvendësues në mundësinë më të parë
- Një fluturim zëvendësues në një datë tjetër që ju përshtatet
- Një rimbursim i plotë i çmimit fillestar që keni paguar për biletën
Ju mund të kërkoni rimbursim nëse vonesa kalon 5 orë. Megjithatë, kjo do të thotë se ju pranoni të mos udhëtoni me atë fluturim. Nëse keni udhëtuar tashmë me segmentin e parë të një fluturimi me ndalesë (connecting), por nuk dëshironi të vazhdoni më tej, ju do të ktheheni falas në pikën e nisjes dhe gjithsesi do të merrni rimbursimin.
Çfarë të drejta u japin ligjet turke udhëtarëve me kufizime në lëvizshmëri apo nevoja të veçanta?
Ligjet turke për pasagjerët detyrojnë linjat ajrore t’u japin përparësi individëve me kufizime në lëvizshmëri dhe personit shoqërues të tyre (ose qenit ndihmës të regjistruar).
Në rast të ndërprerjeve si refuzimi i imbarkimit, anulimi apo vonesa e fluturimit, individët me kufizime në lëvizshmëri duhet të marrin kujdesin e nevojshëm sa më shpejt të jetë e mundur.
Gjithashtu, ligji përcakton që linjat ajrore duhet të ofrojnë mënyra të përshtatshme komunikimi për pasagjerët me dëmtime të shikimit.
Çfarë thonë ligjet turke për fëmijët që udhëtojnë vetëm?
Sipas të drejtave të pasagjerëve ajrorë në Turqi, linjat ajrore janë të detyruara t’u japin përparësi fëmijëve që udhëtojnë vetëm. Në rast ndërprerjesh të fluturimit, këta fëmijë duhet të marrin kujdesin dhe mbështetjen e nevojshme sa më shpejt të jetë e mundur.
Çfarë parashikojnë të drejtat turke të pasagjerëve për kalimet në klasë më të lartë apo më të ulët?
Nëse linja ajrore ju kalon në një klasë më të lartë, nuk do të paguani shtesë për këtë përmirësim, sipas të drejtave të pasagjerëve ajrorë në Turqi.
Nga ana tjetër, nëse përjetoni një ulje në klasë (downgrade), ligji përcakton që duhet të kompensoheni. Në këtë rast, linja ajrore është e detyruar t’ju rimbursojë diferencën e çmimit të biletës (bazuar në çmimin në kohën e blerjes), plus:
- Për fluturime nën 1,500 km: 30% të çmimit të biletës
- Për fluturime midis 1,500 km dhe 3,500 km: 50% të çmimit të biletës
- Për fluturime mbi 3,500 km: 75% të çmimit të biletës
Çfarë tjetër parashikojnë të drejtat turke të pasagjerëve ajrorë?
Ligjet përcaktojnë qartë që pasagjerët kanë të drejtë për kompensim monetar, të cilin linjat ajrore mund ta paguajnë në para të gatshme, me transfertë bankare ose me çek. Pagesat në formë kuponësh udhëtimi apo shërbimesh të tjera lejohen vetëm nëse ju pranoni me dëshirë këtë opsion.
Shumat e kompensimit sipas të drejtave të pasagjerëve ajrorë në Turqi janë përcaktuar në euro, jo në lira turke. Për të shmangur paqartësitë lidhur me kursin e këmbimit, ligji detyron përdorimin e kursit zyrtar të Bankës Qendrore të Republikës së Turqisë në ditën kur është blerë bileta.
Rregullorja njeh gjithashtu që mund të keni të drejtë për kompensim edhe sipas ligjeve të tjera, por saktëson që të drejtat turke nuk i kufizojnë këto. Megjithatë, nuk mund të kërkoni kompensim nga linja ajrore më shumë se një herë. Nëse keni marrë kompensim nga një burim tjetër, kjo shumë do të zbritet nga kompensimi që merrni sipas ligjeve turke.
Për të shmangur keqkuptimet lidhur me distancën e fluturimit, rregullorja përcakton që distanca duhet të llogaritet sipas metodës së “rrethit të madh” (great circle).
Së fundmi, ligji thekson se linjat ajrore duhet të sigurojnë gjithmonë që pasagjerët të arrijnë në destinacionin e rënë dakord. Nëse fluturimi devijon drejt një destinacioni tjetër (çka ndodh rrallë dhe zakonisht për shkak të forcës madhore), linja ajrore mbetet përgjegjëse për t’ju çuar ju dhe pasagjerët e tjerë në destinacionin fillestar.
Si të bëni një kërkesë kompensimi sipas të drejtave të pasagjerëve ajrorë në Turqi
Nëse besoni se keni të drejtë për kompensim sipas ligjit turk, mund të paraqisni kërkesën tuaj direkt në faqen tonë të internetit.
Mund t’i besoni AioFlight për të menaxhuar kërkesën tuaj, duke ju kursyer kohë dhe mundim. Ne do të shqyrtojmë fluturimin tuaj në bazë të të drejtave të ndryshme të pasagjerëve ajrorë, përfshirë edhe ato në Turqi, dhe do të veprojmë sipas ligjit që ju ofron mundësinë më të mirë për një kërkesë të suksesshme dhe kompensim të drejtë.
Shënim: Ne përpiqemi të shpjegojmë të drejtat tuaja si pasagjer ajror në mënyrë të saktë dhe të qartë; megjithatë, nuk mund të garantojmë që informacioni ynë është gjithmonë pa gabime ose i përditësuar. Ju lutemi vini re se shpjegimet tona nuk përbëjnë këshillë ligjore.